AKİF EKİCİ

26. Dönem Gaziantep Milletvekili

Ekici, Gaziantep'in Ulaşım Sorununu Değerlendirdi

Değerli Gaziantepliler;

Hepimizin içinde yaşadığı gibi, Gaziantep’imizin en öncelikli sorunu, Kenti içi ulaşım ve Trafik sorunudur.

10 yıllık AKP’li belediye yönetimi bu sorunu çözmek yerine daha da içinden çıkılmaz bir hale getirmiştir. 

Değerli Gaziantep’liler;
Belediye yönetimi, 1.Etap Hafif Raylı Sistemi mevcut ulaşım Master Planına aykırı olarak, faaliyete geçirmiştir.
Ulaşım Master Planında yer almayan bu güzergah nedeniyle Zübeyde Hanım Bulvarı ile Muammer Aksoy Bulvarı üzerinde, şehir içi ulaşım ve trafik tıkanma noktasına varmıştır.
Bu yanlış uygulama neticesinde sadece söz konusu ana arterlerde değil bir çok noktada trafik sıkışıklığı vatandaşlarımızı perişan etmeye devam etmektedir.
Vatandaştan ve kent halkından kopuk bir yönetim ve ben yaptım oldu mantığıyla yanlış uygulamaya devam edilmiş İbrahimli bölgesinde Hafif Raylı Sistemin ana yollardan geçirilmesi neticesinde yeni imara açılmış bu bölgemizde de maalesef sorun yumağı oluşturulmuştur.

Bu güzergahında uygulamaya geçmesi ile birlikte Hafif Raylı Sistem şu anda 6 dakikada trafik ışıklarında geçiş önceliği kullanırken bu süre 3,5 dakikaya düşecektir.
Bu da trafik ışıklarında araçların uzun kuyruklar oluşturmasına buna bağlı olarak ta hem ekonomik yönden hem de çevresel yönden (hava kirliliği) olumsuz etki yaratmaktadır.

Değerli Gaziantepliler 
Yanlış üstüne yanlış yapma ancak bu kadar olur. Yeni oluşturulan Cumhuriyet, Hoşgör, İnönü Caddesi ve Hürriyet Caddesinden geçirilmesi düşünülen 12 km.lik güzergâh ile şehir içi ulaşım ve trafik tamamen içinden çıkılmaz bir hale gelecektir.

Değerli Gaziantep’liler,
30 Mart seçimlerinden sonra göreve gelecek Sosyal Demokrat belediyeler olarak, acilen Kent içi Ulaşım ve Trafik sorununa el atacağız.
Buna göre sizlere Hafif Raylı Sistem projemizle ilgili kısa ve orta vadeli çözüm önerilerimizi sunmak istiyoruz.

Hafif Raylı Sistemin rahat ve sağlıklı bir toplu ulaşım aracı olmasının bilincindeyiz ve Hafif Raylı Sistem düşüncesini benimsiyoruz.
İlk etapta; Demokrasi meydanından Dere Kenarı Sokağı boyunca Kalealtına, oradan Dereboyuna ve Çıksorut’a oradan 29 Ekim Mahallesine, Kırsal Terminale, Çimento Kavşağına, oradan Gazikent’e, Küçük Sanayi Sitesine ulaşacak güzergah faaliyete geçirilecektir.
İkinci etapta; halen şehirlerarası yolcu ve yük taşımaları için kapasitesi altında kullanılan 30 km.lik Demiryolu hattı üzerinde kent içi ulaşım amaçlı Hafif raylı sistem uygulanacaktır. 

Bu hat; Başpınar Organize Sanayi Bölgesi (OSB) ile kent merkezi (Gar) ve Gatem ile doğusundaki yeni işyerlerine hizmet edecek; TCDD hattı üzerinde Aktoprak – Kızılbağ arasında alt yapı geliştirilecektir.

Başpınar OSB içindeki mevcut demiryolu istasyonuna ilave olarak 2 yeni istasyon ile (Başpınar-1, Aktoprak) başlayarak; Beylerbeyi toplu konut alanından Karacaahmet ve 8 Şubat Mahallelerinden İpek yolunun güneyinden mevcut demiryolu hattı ile Gara;
Gar’dan, Göllüce Mahallesine, Çimento Kavşağından Seyrantepe’ye oradan GATEM, Şirinevler, Çevre Yolu istasyonlarından sonra Kızılbağ istasyonunda son bulacaktır.